Már meghallgatható a Portfolio Checklist keddi adása. A műsor első részében azzal foglalkoztunk, hogy a Független Benzinkutak Szövetsége a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) és az Európai Unió Versenyhatóságához fordult a 2022-es üzemanyagár-stop miatt. Vendégünk volt Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke. A második részben a magán- és önkéntes nyugdíjpénztárak tavalyi évéről kérdeztük Árgyelán Ágnest, a Portfolio pénzügyi elemzőjét.
600 forint fölé kúszott a benzin literenkénti ára Magyarországon, ennek apropóján Nagy Márton a Mol képviselőivel egyeztetett nemrég - a nemzetgazdasági miniszter szerint túl drága a magyar benzin, de lát lehetőséget az árak kiigazítására. Egyelőre nem tudni, hogy mire gondolhatott a miniszter, de az általunk látott lehetőségek mind komoly fejtörést okoznának a piacnak. Persze van egy negyedik opció, ami bár nem illik bele a Nagy Márton által közvetített keretrendszerbe, ehhez viszont a kormányzatnak úgymond a "saját háza táján kéne sepregetnie". Egri Gáborral, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökével beszélgettünk.
Petícióval tiltakozik a kormány november eleji kormányrendelete ellen a a Független Benzinkutak Szövetsége. A rendelet értelmében 2024-től eltérő adómérték vonatkozik majd az üzemanyag-kiskereskedelemre: az új rendszer Egri Gábor, a szövetség elnöke szerint jelentősen növelheti a kis kutak terheit, míg a nagy kútláncoknál csökkenhetnek a terhek, egyenlőtlen versenyhelyzetet teremtve a piacon.
Évente mintegy 32 milliárd forintot bukhatnak a kisebb benzinkutak a kormány múlt heti adóváltoztatását követően, ezért petícióval tiltakoznak a kormány lépése ellen - árulta el a Népszavának Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetsége (FBSZ) elnöke szerint akár a GVH-hoz is fordulhatnak a kis benzinkutak a Mol tavalyi kereskedelmi gyakorlata miatt – számol be a hírről a Népszava.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist pénteki adása. A mai műsorban három témánk volt. Az első, hogy hosszan tartó erősödés után nagyot gyengült a héten a forint. Arról, hogy mi mozgatja most a magyar fizetőeszköz árfolyamát, és hol lehet az esés vége, Beke Károlyt, lapunk makrogazdasági elemzőjét kérdeztük. Mai második témánk, hogy mostanra rendelkezésre áll a tőzsde prémium kategóriájába tartozó vállalatok felső vezetőinek javadalmazása. Ezzel kapcsolatban Nagy Viktor, a Portfolio Részvény rovatának vezető elemzője volt a vendégünk. Végül pedig Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke válaszolt kérdéseinkre, akit más témák mellett a benzinárstop kivezetése óta eltelt közel féléves regenerációs időszakról kérdeztünk.
A kis magyarországi töltőállomások uniós versenyhatósági eljárást fontolgatnak a Mol ellen, a tavaly velük szemben alkalmazott nagykereskedelmi gyakorlat miatt.
A hivatalos adatok alapján a régióban jelenleg Magyarországon lehet az egyik legdrágábban tankolni a benzinkutakon, egyedül Ausztria veszi fel a "versenyt" az előkelőnek nem feltétlenül nevezhető pozícióért. A rekordmagas árak kiváltó okairól a tegnapi elemzésünkben már beszéltünk, ezt követően azt jártuk körbe az iparági szereplők közreműködésével, hogy mi állhat a mostanában látott érdekes hazai árképzési dinamika hátterében. Az elmúlt hetekben ugyanis bár jellemzően az olajár-emelkedéssel párhuzamosan nőttek a beszerzési árak, de a kiskereskedelmi áraknál ez nem, vagy csak jóval kisebb mértékben látszódott meg - de mi lehet ennek az oka?
Az üzemanyagárstop kivezetése óta ismét a "piac árazza" a hazai benzin-és gázolajárak alakulását, ennek megfelelően hektikusan változó árakat láthattunk a világpiaci olajárak változékonyságával párhuzamosan a magyar benzinkutakon. A hazai kutak régiószinten rekordmagas árait azonban nem csak a Brent típusú kőolaj árfolyama határozza meg, több olyan tényező együttállásáról van szó, amelyek jelentős árfelhajtó tényezőnek bizonyultak és bizonyulhatnak a jövőben egyes energiapiaci szakértők szerint. Az árstop-intézkedés kivezetése után nehezen visszaépülő import mellett a jelenlegi adópolitika problémáiról beszélgettünk többek között Egri Gáborral, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökével, de Bujdos Esztert, a Holtankoljak.hu ügyvezetőjét is megszólaltattuk az üzemanyagárak várható alakulásával kapcsolatban. A magyar gazdaság előtt álló főbb energiapiaci kihívásokról a Portfolio jövő kedden, január 31-én este egy külön szakmai rendezvényt is rendez, amelynek részletei itt érhetők el.
Az árstopp eltörlését követően kezd normalizálódni a helyzet a magyarországi kutakon. A MOL már a kisebb töltőállomásokra is tud üzemanyagot szállítani, azt azonban nem lehet előre megállapítani, hogy mikor lesz tapasztalható árcsökkenés – írja az ATV.
Egyre súlyosabbak lettek a hetekben az üzemanyagellátási problémák Magyarországon, felvásárlási pánikreakció indult a lakosság részéről, gyakorlatilag a Mol teljes hálózatán részleges üzemanyaghiány alakult ki. A példátlan helyzet elsősorban két körülménynek tudható be az iparági szakértők szerint, ezek az idáig életben tartott üzemanyagárstop okozta importkiesés és a Mol elhúzódó százhalombattai karbantartási munkálatai miatti átmeneti kapacitáskiesés. Mindezek tudatában az elmúlt napokban egyre hangosabbak lettek az árstop kivezetését prediktáló hangok, és tegnap meg is érkezett a várva-várt intézkedés. Az árstop kivezetése kapcsán két fontos iparági szereplővel, a Független Benzinkutak Szövetségének elnökével és a Holtankoljak.hu ügyvezetőjével beszélgettünk.
Egyre súlyosabbak az üzemanyagellátási problémák Magyarországon, a fehér kutak készlethiánya mellett a nagyobb szolgáltatók mennyiségi korlátozásra kényszerülnek, a jelenlegi állapot pedig akár 500 kutat is érinthet, ez a szám napról napra nő. A példátlan helyzetnek két fő eredője van az iparági szakértők szerint, ezek a legalább december végéig velünk maradó üzemanyagárstop és a Mol százhalombattai karbantartási munkálatai miatt érzékelt átmeneti kapacitáskiesés - többek között ezekről is kérdeztük a Független Benzinkutak Szövetségének elnökét és a Holtankoljak.hu ügyvezetőjét, a szakemberek meglátásai finoman szólva is baljósak.
A kisbenzinkutak módszeres kivéreztetése zajlik hónapok óta Magyarországon azért, hogy a piac harmadát, illetve kútszám szerint felét átvegyék a nagy hálózatok és ezzel összefüggésben a jövő héten országszerte mintegy 100 kúton elfogyhat a 95-ös benzin, vagy a dízel – állította a Népszavának adott interjúban Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
Legalább 40-50 forintos különbségre lenne szükség a nagykereskedelmi ár és a kisker ár között, hogy megérje működni – mondta a Blikknek Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségnek elnöke. A szakember szerint ki kellene vezetni az ársapkát és csak a legrászorulóbbaknak adni támogatást.
Megnövekedtek a sorok a töltőállomásokon, azonban nagyon sok maszek benzinkút, tudomásunk szerint nagyjából 200-250 korlátozza a tevékenységét a hétvégén – mondta a hvg.hu kérdésére szombaton Egri Gábor, a Független Benzinkutak Szövetségének elnöke.
„Nagyon sok benzinkút van ma zárva Magyarországon”, mert tartják magukat az augusztus 19-20-ra meghirdetett tiltakozó akcióhoz, ezért a hétvégi vidéki utakra mindenki csak tele tankkal induljon el – tanácsolta az RTL ma reggeli műsorában Egri Gábor. A Független Benzinkutak Szövetségének elnöke egy olyan jóslatot is megfogalmazott, miszerint az augusztus 1-től bekövetkezett céges és lakossági rezsiemelés olyan „árcunamit” fog okozni, ami beomlasztja majd az üzemanyag-keresletet, ezért szerinte október közepe körül akár már a 480 forintos hatósági ár alatt is tankolhatunk majd, ehhez persze a forint erősödése is kellene. Frissítés! Cikkünk mejelenése után adta ki az Agrárminisztérium a közleményt, miszerint pont mától nyílt meg a kisbenzinkutak támogatásának elektronikus igénylőfelülete.
Élesen elítélte a miniszter az amerikaiak Gazprombankot ért szankcióját.
Több országban narancssárga hófigyelmeztetés lépett életbe.
Mutatjuk, mekkora tételről van szó.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?